eShop: Η λειτουργία και τα οφέλη του για την Επιχείρηση

Εν έτει 2019, η διαδικτυακή παρουσία μιας σύγχρονης επιχείρησης συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για την βιωσιμότητα και την ευημερία της. Και όταν αναφερόμαστε σε διαδικτυακή παρουσία δεν εννοούμε απλά μία σελίδα στο Facebook ή ένα λογαριασμό στο Instagram. Τα Social Media αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι της παρουσίας που επιβάλλεται να έχει μια επιχείρηση στο internet, αλλά δεν είναι το μόνο.

Το πλέον καθοριστικό κομμάτι της διαδικτυακής παρουσίας μιας επιχείρησης και το κέντρο της συνολικής της στρατηγικής, είναι η ιστοσελίδα της. Για κάθε επιχείρηση που ασχολείται με πάσης φύσεως εμπόριο προϊόντων (είτε ηλεκτρονικά είτε φυσικά), η ιστοσελίδα της οφείλει να παρέχει ένα πλήρες και οργανωμένο ηλεκτρονικό κατάστημα ή αλλιώς e-shop, παρουσιάζοντας αναλυτικά το κατάλογο των προϊόντων της και παρέχοντας τη δυνατότητα online αγορών.

Ας δούμε αναλυτικά τα βασικά οφέλη ενός E-shop, που ισχύουν για όλους τους τύπους των επιχειρήσεων:

Μέχρι τώρα βασική προϋπόθεση για να αγοράσει κάποιος τα προϊόντα σας ήταν να μεταφερθεί στη φυσική σας διεύθυνση. Με τη δημιουργία ενός e-shop, οι πιθανοί αγοραστές δεν έχουν πλέον συγκεκριμένη τοποθεσία. Μπορείτε να λαμβάνετε παραγγελίες από υπάρχοντες ή νέους πελάτες που βρίσκονται σε μια άλλη πόλη ή ακόμα και άλλη χώρα, σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη.

Οι παραγγελίες μπορούν να πραγματοποιηθούν ανά πάσα ώρα και στιγμή μέσα στη μέρα. Το e-shop είναι ένας ακούραστος πωλητής. Δεν έχει ωράριο, ούτε κάνει διάλειμμα. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι ότι αυτός ο πωλητής μπορεί να είναι ταυτόχρονα σε όλα τα μέρη που βρίσκονται οι πελάτες σας, να απαντά στις ερωτήσεις τους (εφόσον είναι καλοστημένο και δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες) και να εκτελεί πολλαπλές παραγγελίες ταυτόχρονα.

Ένα σύγχρονο e-shop σας επιτρέπει να κάνετε προσφορές και εκπτώσεις κάθε φορά που επιθυμείτε να προωθήσετε κάποιο/κάποια επιλεγμένα προϊόντα. Είναι στατιστικά αποδεδειγμένο ότι όταν κάποιος αγοράσει πρώτη φορά από μία επιχείρηση, είναι πολύ πιθανό να μετατραπεί σε αφοσιωμένο πελάτη που προχωρά σε επαναλαμβανόμενες αγορές και επίσης διαφημίζει στον κύκλο του την εταιρία από την οποία αγόρασε. Οι προσφορές αποτελούν για πολλές επιχειρήσεις μια στρατηγική ώστε να αποκτήσουν πιο εύκολα πελάτες που αγοράζουν πρώτη φορά, ώστε να τους μετατρέψουν στη συνέχεια σε αφοσιωμένους πελάτες.

Το e-shop σας παρέχει τη δυνατότητα να δέχεστε πολλαπλούς τρόπους πληρωμής. Για παράδειγμα εάν ενσωματώσετε πληρωμές μέσω PayPal, την ίδια στιγμή μπορείτε να δέχεστε οποιαδήποτε πιστωτική ή χρεωστική κάρτα (VISA, Mastercard, American Express) μέσα από το περιβάλλον της PayPal. Επίσης, το να έχετε e-shop δε σημαίνει απαραίτητα ότι οι πελάτες σας πρέπει να σας πληρώνουν αποκλειστικά μέσω κάρτας. Η πληρωμή με αντικαταβολή ή και με κατάθεση στον τραπεζικό σας λογαριασμό είναι εξίσου διαθέσιμες και αποδεκτές επιλογές.

Υπάρχουν τρόποι να αποκτήσετε κίνηση στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα πέρα από τη διαφήμιση μέσω Google & Facebook. Ένας έξυπνος τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι η συνεργασία με το Skroutz.gr. Την ίδια στιγμή εάν το e-shop σας έχει μια βασική δομή που είναι φιλική στις μηχανές αναζήτησης (SEO), μπορείτε να αρχίσετε να έχετε επισκέπτες κατευθείαν από google αναζητήσεις.

Το e-shop αποτελείται από δύο μέρη: το website που βλέπουν οι επισκέπτες σας και το διαχειριστικό μέρος στο οποίο έχετε μόνο πρόσβαση εσείς, ώστε να μπορείτε να διαχειρίζεστε τα προϊόντα σας. Το διαχειριστικό σας περιβάλλον είναι συνήθως εξαιρετικά απλό, ώστε να μπορείτε χωρίς καμία γνώση προγραμματισμού να πραγματοποιείτε σχεδόν όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την ολοκληρωμένη διαχείριση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος όπως:

  • Προσθήκη και αφαίρεση προϊόντων
  • Δημιουργία προσφορών
  • Προσθήκη και αλλαγή φωτογραφιών για κάθε προϊόν
  • Εισαγωγή περιγραφής για κάθε προϊόν
  • Εισαγωγή video

Εκτός από τις περιπτώσεις όπου τα προϊόντα είναι διαθέσιμα στα κατάστημα προς πώληση, υπάρχουν και περιπτώσεις που οι πελάτες μπορεί να μην μπορούν να προμηθευτούν κάποιο προϊόν, λόγω έλλειψης διαθεσιμότητας. Το e-shop σας δίνει τη δυνατότητα να ενημερώσετε τους χρήστες που επιθυμούν ένα προϊόν που βρίσκεται σε έλλειψη, να εγγραφούν σε μία φόρμα, ώστε να μπορούν να το αγοράσουν άμεσα με το που γίνει διαθέσιμο.

Μαζί με το e-shop σας αποκτάτε και μια ολοκληρωμένη λύση στη διαχείριση της αποθήκης σας. Εάν το προϊόν σας είναι ηλεκτρονικό και μπορεί να διανεμηθεί σε πολλαπλά αντίτυπα, τότε αυτό ίσως να μην είναι τόσο σημαντικό. Στην περίπτωση όμως του φυσικού προϊόντος, η διαχείριση της αποθήκης είναι κάτι που πρέπει να έχετε ως λειτουργία. Σε πολλές περιπτώσεις, η αγορά ενός προγράμματος αποθήκης θα κόστιζε ίσως και μερικές χιλιάδες ευρώ. Το e-shop σας έχει ενσωματωμένη και την λειτουργία διαχείρισης αποθήκης.

Έτσι μπορείτε πολύ απλά να έχετε το λεγόμενο Stock Management, δηλαδή να ενημερώνετε το σύστημα για το πόσα διαθέσιμα τεμάχια υπάρχουν ανα κωδικό προϊόντος. Κάθε φορά που πραγματοποιείται μια πώληση στη ηλεκτρονικό σας κατάστημα, το stock προσαρμόζεται αυτόματα, δηλαδή αφαιρείται ο αριθμός τεμαχίων που αγοράστηκαν από το διαθέσιμο stock. Παράλληλα έχετε την επιλογή να κάνετε δημόσιο τον αριθμό των διαθέσιμων τεμαχίων στους επισκέπτες σας, ή να τον κρατήσετε μόνο για χρήση δική σας και να μην εμφανίζεται στο e-shop.

Με μια απλή καμπάνια στο Facebook και ένα μικρό κόστος της τάξεως των 50€ μπορείτε να γνωστοποιήσετε την ύπαρξη του e-shop σας σε μερικές χιλιάδες ανθρώπων, με ακριβή στόχευση σε σχέση με ενδιαφέροντά τους και την περιοχή στην οποία διαμένουν. Εάν θέλετε να γνωστοποιήσετε το e-shop σας και σε μικρότερες πόλεις, τα αρχικά κόστη γνωστοποίησης μπορούν να είναι ακόμα μικρότερα.

Το e-shop σας δίνει πληροφορίες και πολύ σημαντικά στατιστικά για τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων. Μπορείτε πολύ εύκολα να δείτε:

  • Πόσα προϊόντα αγοράστηκαν και ποια
  • Πότε αγοράστηκαν και από ποιον
  • Ποιος ήταν ο συνολικός τζίρος ανά περίοδο
  • Ποιος ήταν ο τζίρος ανά προϊόν ή ανά κατηγορία προϊόντων